#Sibuk

Assalamualaikum, hari ini hari yang ditunggu-tunggu oleh semua RAKYAT MALAYSIA. 5 Mei 2013 adalah hari MENGUNDI bagi mereka semua. Sebagai rakyat MALAYSIA, mereka wajib membuang undi untuk menentukan hak mereka. Pelbagai kaum telah datang dengan tujuan untuk mengundi.



Sedang sibuk mereka mengundi, aku di sini sibuk dengan pelajarn aku. Aku sangat pelik dengan zaman sekarang. Yelah sebelum ni takdelah 'UMUR JAGUNG' dok sibuk pasal politik, 2013 ni bersepah aku tengok dia orang update status tak kira di Facebook, Twitter, dan mana-mana lah. Aku hairan kenapa mereka sibuk dengan politik ni? Sedangkan aku yang sudah berumur 19 pun belum sibuk pasal politik. Adakah mereka terdedah dengan mediamasa? sosial? ataupun pengaruh rakan sebaya? Hm, sedih aku tengok zaman sekarang ni. 






 Yelah sepatutnya umur macam diaorang ni dok sibuk pasal belajar, ni tak sibuk pasal politik, aku pun pernah jadi macam diaorang jugak. Tapi aku takdelah nak sibuk pasal politik. Bukan nak cakap besar, yelah korang pboleh fikir sendiri kan mana yang baik untuk diri korang. Lantak lah korang nak cakap aku apa. Korang boleh fikir kan. Allah dah bagi akal fikiran untuk kita berfikir secara rasional.




TAPI


Sedang sibuk pasal politik yang berleluasa ni, aku dok sibuk 'RENOVATE POSTER' bilik aku. Biasalah kalau ada yang baru, mesti nak tambah right? Aku tak lengang dengan words 'JOHO' ni :)
words 'JOHO' memberi seribu satu makna dalam hidup aku. Aku kaitkan 'JOHO' ni dengan 'VANS OFF THE WALL' okay, apa yang aku baca dalam majalah 'POPPER' the meaning of 'OFF THE WALLS' bagi aku lah is mencuba untuk mengetahui sesuatu yang baru tanpa dorongan orang dan melakukan dengan niat diri sendiri



Banyak yang aku belajar dalam hidup serba modern ini. Bak kata orang, 'Pengalaman mematangkan seseorang'. So Fikir-fikirkan dan selamat beramal. Assalamualaikum :)



p/s ; walau siapapun yang mentadbir MALAYSIA, aku harap MALAYSIA dikendalikan dengan AMAN dan DAMAI. Insyallah.  

No comments:

Post a Comment